|
Autor |
Wiadomość |
Aramil Liadon
Administrator
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Aralosar
|
Wysłany: Śro 20:50, 12 Lip 2006 Temat postu: Statystyki |
|
|
Statystyki w grze:
AP - Astralne Punkty - Są to punkty, które postać otzymuje przy każdym awansie o poziom wyżej. Za każdy poziom naliczane jest 5 pnktów AP. Punkty te slużą do podnoszenia statystyk postaci. W zależności od rasy i klasy odpowiednio można podnosić:
Zręczność
Siłe
Inteligencję
Siłe Woli
Szybkość
Wytrzymałość
o pewną liczbę.
Rasa - Określa rasę postaci.
W grze wystepują następujące rasy:
Człowiek
Elf
Krasnolud
Jaszczuroczłek
Gnom
Hobbit
Tauren
Drow (Mroczny Elf)
Półork
Skaven
Wampir
Wilkołak
Mistyk
Golem
Driada
Klasa postaci to profesja, którą wybiera się podczas tworzenia postaci w Ethgorodril. W zależności od wybranej klasy, postać otrzymuje różne premie do cech, umiejętności oraz możliwość korzystania ze specjalnych zdolności, takich jak magia czy kradzież.
Występujące w Ethgorodril klasy to:
Wojownicy
Magowie
Rzemieślnicy
Złodzieje
Barbarzyńcy
Łowcy.
Wszystkie klasy są dostępne dla każdej z ras, jednak niektóre połączenia są korzystniejsze od innych. Jest to dokładniej omówione w opisach poszczególnych ras i klas postaci.
Nowo stworzona (lub zresetowana) postać nie ma jeszcze wybranej klasy - można zrobić to na ekranie Statystyk postaci, dostępnym z menu Nawigacja.
Cechy postaci to jeden z rodzajów współczynników opisujących postać gracza.
Postać w Ethgorodril posiada następujace cechy:
Zręczność
Siła
Inteligencja
Siła woli
Szybkość
Wytrzymałość
Obecny poziom cech można sprawdzić na ekranie Statystyk postaci.
Cechy mają istotne znaczenie przy wykonywaniu różnego rodzaju czynności - sytuacje, w których ma zastosowanie dana cechy, wymienione są w jej opisie. Rozwój cech powinien zaplanowany w oparciu o to, czym ma się zajmować postać - zależy to od wybranej klasy postaci i sposobu gry.
Początkowy poziom każdej cechy to 3. Wartości poszczególnych cech można podnosić na nastepujące sposoby:
Korzystając z Astralnych Punktów (AP). AP otrzymuje się po utworzeniu postaci i przy osiąganiu kolejnych poziomów postaci (po 5 AP na poziom). To, ile punktów danej cechy otrzymuje się za 1 AP, zależy od wybranej rasy i klasy postaci.
Poprzez modlitwę w świątyni - to, do jakich cech otrzymuje się premie, zależy od wybranego wyznania.
Poprzez ćwiczenia w szkole.
Po śmierci postaci w walce jedna, losowo wybrana cecha jest obniżana o wartość zależną od obecnego poziomu postaci.
Cechy postaci nie są zależne od jej umiejętności.
Za co odpowiadają poszczególne cechy:
Siła - za obrażenia zadane bronią białą (całość) lub strzelecką (1/2 siły), oraz wpływa na ilość surowców wydobywanych w kopalniach.
Zręczność - za obrażenia zadane bronią strzelecką (1/2 zręczności), za szanse trafienia oraz uniknięcia ciosu/strzały/czaru, za szanse kradzieży/obrony przed kadzieżą.
Wytrzymałość - Zmniejsza otrzymywane obrażenia, zwiększa ilość punktów życia oraz zwiększa maksymalne zmęczenie postaci, co pozwala na noszenie lepszych pancerzy i używanie lepszych broni.
Szybkość - Decyduje o pierwszeństwie ataku w walce, oraz o ilości ataków w jednej rundzie walki.
Inteligencja - Odpowiada za obrażenia zadane czarem bojowym (trzeba go mieć i móc go używać), oraz wpływa na ilość ziół zebranych na farmie, za szanse kradzieży/obrony przed kadzieżą.
Siła woli - Odpowiada za zmniejszenie obrażeń przez czar obronny (trzeba mieć czar obronny i móc go używać).
Punkty życia (Zdrowie) stanowią sumę obrażeń, które postać może odnieść zanim spowodują one śmierć. Postać, której punkty życia zostaną zredukowane do 0, umiera.
Możesz się wskrzesić u kapłana za cenę równą (maksymalna ilosć punktów życia * poziom postaci) sztuk złota.
Jeśli nie masz pieniędzy lub nie chcesz ich wydawać możesz poczekać do następnego resetu - wtedy zostaniesz wskrzeszony automatycznie (za darmo).
Maksymalna ilość punktów życia zależy od wytrzymałości, poziomu postaci i jej Rasy.
Punkty magii (Mana) to punkty używane przez magów do rzucania czarów.
Postać, chcąc ukierunkować skutecznie Moc, musi znać nie tylko mechanizmy, według których czar jest wywoływany, ale także posiadać dostateczną ilość wewnętrznej energii - punktów magii. Rzucanie czarów zawsze jest kosztowne, w przypadku niektórych czarów bardziej, przy innych mniej.
Każdy czar ma swój koszt w punktach magii - jest to liczba jaką należy odjąć od aktualnej ilości punktów magii posiadanych przez postać w chwili rzucania czaru.
Ilość punktów magii jaką może posiadać dana postać jest równa sumie inteligencji oraz siły woli. Możesz jednak zwiększyć maksymalną liczbę punktów magii ubierając specjalne szaty. Jeśli zużyjesz część (lub wszystkie) punkty magii możesz je odzyskać w jeden z następujących sposobów:
poczekać do najbliższego resetu
spróbować odpowcząć w domu
wypić miksturę z Nutari
poprzez odpoczynek dostępny w statystykach.
Punkty Wiary - Jest to liczba punktów wiary jakie posiada postać. Punkty wiary można zdobyć poprzez prace dla Świątyni (mieści sie w Aralosar) oraz nastepnie wykorzystać je na modlitwe do boga również w Świątyni.
Za każde 0.2 punktu energii wydane podczas pracy w Ašwiątyni postać otrzymuje 1 punkt wiary.
Punkty kradzieży (Ilość kradzieży) to punkty niezbędne złodziejom do dokonywania kradzieży.
Każda postać, która jako klasę wybrała złodzieja, co reset otrzymuje 1 punkt kradzieży (o ile nie jest podczas trwania resetu więŸniem w Lochach lub nie jest zamrożona). Punkty te kumulują się.
Pojedyncza próba kradzieży kosztuje 1 punkt kradzieży.
Wyniki - Są to trzy liczby określające kolejno : wygrane pojedynki / przegrane pojedynki / ogólna liczba stoczonych pojedynków
Ostatnio zabity - Jest to informacja z pseudonimem gracza ostatnio pokonanego przez naszą postać w pojedynku.
Ostatnio zabity przez - Jest to informacja z pseudonimem gracza , który jako ostatni zwyciężył naszą postać w pojedynku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|