Forum gry Ethgorodril

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Kodeks Ethgorodril

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum gry Ethgorodril Strona Główna -> Prawo Ethgorodril
Autor Wiadomość
Aramil Liadon
Administrator



Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Aralosar

PostWysłany: Pią 11:24, 07 Kwi 2006    Temat postu: Kodeks Ethgorodril

Kodeks nieaktualny

1.Kodeks Ogólny (przeczytaj zanim się zarejestrujesz)

1. Każda osoba pragnąca zostać Obywatelem potężnego Królestwa Ethgorodril zobowiązana jest wypełnić odpowiednie i przewidziane prawem dokumenty (rejestracja i jej potwierdzenie). Po spełnieniu wszystkich obowiązków Obywatel musi zamieszkać w Królestwie Ethgorodril przed upływem 3 dnia od uprawomocnienia się królewskiej decyzji nadającej mu ten status (zalogować się w grze). Ponadto wskazane jest logowanie się raz na 2 tygodnie. O dłuższej nieobecności zależy poinformować jednego z władców lub książąt oraz dopisać słowo „Urlop” do imienia. Jeśli Obywatel nie dopełni tych obowiązków zostanie wygnany z państwa (skasowanie postaci).

2. Najważniejszym prawem współistnienia w Ethgorodril jest posiadanie 1 konta, symbolizującego tą samą płeć, co w rzeczywistości. Posiadania podwójnego wcielenia jest równoznaczne ze spaleniem na stosie (banem i kasacją postaci). Natomiast za podanie fałszywej płci Obywatel będzie poddany srogiej karze lochów.

3.
1.Obowiązkiem każdego mieszkańca jest posiadanie imienia, które będzie świadczyło o jego indywidualności.
2. Musi być ono utrzymane w klimacie fantasy.
3. Zakazane jest:
a) używanie wszelkiego rodzaju zapożyczeń z gier, filmów, książek i innych źródeł.
b) stosowanie nazw własnych, zdrobnień, zmutowanych pewnych członków imienia (np. Lewiatan => Lewitan) oraz imion znajdujących się w słownikach bądź encyklopediach,
c) używanie cyfr, bądź znaków specjalnych i interpunkcyjnych.
4. Przedrostki typu: Sir, Książe itp. są zastrzeżone dla graczy posiadających takową rangę.
5. Każdy Obywatel może posiadać nazwisko. Jedno nazwisko może nosić wiele osób, ale jedynie wtedy, gdy jest na nie przyzwolenie rodu, oraz dana osoba należy do rodziny.
6. Każdy Obywatel może posiadać przydomek (np.: Siwobrody), pod warunkiem, że zamieści jego historię w profilu. Przydomek powinien być:
a) adekwatny do płci,
b) wyrazem wyłącznie polskiego pochodzenia
c) umiejscowiony przed imieniem lub po nazwisku. Nigdy w środku nick`u
d) utrzymany w klimacie fantasy.
7. Każdy człon nick`u powinien zawierać jedną "dużą" literę na początku, a pozostałe "małe".
8. Jeżeli obywatel Ethgorodril dostanie powiadomienie o tym (Mają prawo wysłać zawiadomienie: Król, Królowa, Prokurator, Członek Rady Królewskiej, Sądu, Książe,Legislator), że posiada zły nick, i/lub nick Obywatela został zmieniony na "zmień nick (imię urzędnika)" powinien w przeciągu 24h zmienić go i wysłać zawiadomienie do przedstawiciela władzy, od którego dostał powiadomienie. W przeciwnym przypadku czeka go kara wtrącenia do lochów na okres 3 dni z KAUCJą w wysokości 100K * poziom gracza.
9. W przypadku otrzymania od Obywatela ignorującej odpowiedzi na upomnienie, osoba wysyłająca to upomnienie ma prawo nie czekając 24h nałożyć karę w wysokości 3 dni z KAUCJą w wysokości 100K * poziom gracza.
10. W przypadku, kiedy Obywatel mimo odsiedzenia kary nie zmieni nick`u na zgodny z Kodeksem, kara może ulec zaostrzeniu. Jakiekolwiek próby podszywania się bądź naśladowania imion graczy już istniejących będzie surowo karane, w trybie natychmiastowym.
11. Jedynie Król i Prokurator mogą udzielić pozwolenia na posiadanie nick`u niezgodnego z regulamin. Pozwolenie to należy umieścić w swoim profilu.
12. Każdy Obywatel ma prawo sądownie dochodzenia prawidłowości swojego nick`u.


2.Kodeks Walki Honorowej

1. Nie wolno atakować jednego Obywatela częściej niż jeden raz na odnowienie energii (reset - liczone według godzin).Jeżeli Obywatel nie będzie przestrzegał tego zakazu zostanie wtrącony do lochów na tyle dni ile razy zaatakował nieprawidłowo innego obywatela (liczba ataków= liczba dni w lochach) a kaucja ustalona będzie według wzoru 10kk*lvl+100k*liczba ataków (walki nie rozstrzygnięte traktowane są jako nie byłe). Jeśli się to powtórzy kara wzrośnie dwukrotnie. Jeżeli Obywatel nie zaprzestanie tego typu praktyk możliwa jest kara wygania z Miasta (skasowanie postaci).

2. Niedozwolonym jest, aby podczas jednego resetu (liczone według godzin) atakować strażnicą więcej niż trzy razy jednego gracza w przeciwnym wypadku zostanie nałożona kara lochów na okres obliczany wzorem liczba ataków/2 (zaokrąglane w górę)z kaucją obliczana wzorem lvl gracza*10kk+100k*ilość ataków. Nie dozwolone jest również atakowanie strażnic o więcej niż 5 poziomów słabszych, a strażnice do poziomu 5 mają okres ochronny (nie można ich atakować) W przypadku ataku na słabszą strażnię kara jest obliczana według wzoru ilość nieprawidłowych ataków=ilość dni w lochach z kaucją 10 000*lvl + 100 000*róznica poziomu strażnic -5. Jeżeli proceder powtórzy się kara wzrośnie dwukrotnie. W przypadku wielokrotnej recydywy możliwa kara wygnania z Miasta (skasowanie postaci).

3. Oraz najważniejsza zasada. Walczcie z honorem i dobrze się bawcie.


4. Na czas wojen pomiedzy klanami limity na Arenie Walk zostają zniesione o 10lvl w dół. Czyli osoba mająca 30 lvl moze zaatakować kogoś kto ma 20 lvl.

3.Kodeks Cywilny

1. Każdy Obywatel bez względu na swą płeć, rasę, klasę oraz rangę jest równy wobec prawa. Ma prawo do bezstronnego osądzenia, przedstawienia swoich racji oraz prawo do obrony. W sądzie musi skorzystać z usług uczonego w prawie prawnika, który będzie reprezentował Obywatela w postępowaniu sadowym. W sprawach sądowych, w których pozwanym jest Królestwo jego interesy są reprezentowane przez jednego z Władców lub Książąt.

2. Prawo nie działa wstecz - oznacza to, że wszelkie ustawy wchodzące w życie, poprzez opublikowanie ich w wieściach, nie odnoszą się do wcześniejszych działań graczy.

3. Zakazane są prośby o pomoc finansową i rangę. W przypadku łamania tego zakazu imię Obywatela na okres jednej niedzieli zhańbione będzie (ranga Żebraka na okres jednego tygodnia). W przypadku dalszej nachalności Obywatel trafi do lochów na okres 3 dni (6 w przypadku rangi).

4. Wszelakie umowy dotyczące dóbr znacznej wartości (pożyczkowe od 5000 sztuk złota, kupna-sprzedaży od 10000 sztuk złota itp.) do swojej ważności wymagają asystentury uczonego w naukach prawnych Prawnika lub Sędziego. W przypadku ich nie zgłoszenia obywatel nie ma prawa domagać się od królestwa odszkodowania, ani tez wnosić do sądu pozwu o oszustwie.

5. Władzę sądowniczą sprawuje Sąd. Najwyższą władzę sądowniczą sprawuje Sąd Najwyższy w osobie Sędziego Najwyższego. Jego wyroki zyskują moc wykonawczą natychmiast po ich ogłoszeniu.

6. Król, Królowa, Władcy, Radni i Książęta posiadają władzę wykonawczą i egzekwują wyroki Sądu. Mogą orzekać wyroki doraźne (patrz pkt. 3.7). Orzekanie wyroków doraźnych leży również w gestii Sędziów.

7. Wyrok doraźny ma na celu natychmiastowe ukaranie Obywatela otwarcie łamiącego Kodeks Ethgorodril. Może być on orzeczony jedynie ściśle z zaleceniami Kodeksu i nie musi być wliczony w poczet przyszłych kar związanych z rozprawą sądową.

8. Kary podane w Kodeksie Karnym są jedynie wskazówkami dla sędziów prowadzących rozprawę. Ich wymiar może być wyższy lub niższy od podanego i decyduje o tym dany sędzia. W przypadku kaucji nie może ona przekraczać 5-krotnie kary ustalonej w Kodeksie, jak i nie mogą być niższe niż połowa kwoty za dane wykroczenie.

9. Każda decyzja o nałożeniu kary, zarówno w przypadku wyroku doraźnego jak i wydanego przez sąd musi posiadać następujące elementy:

1. Kogo dotyczy (ID i nick gracza).
2. Kto nakłada karę.
3. Za jakie działanie zostaje nałożona.
4. Wysokość kary.


10. Prawo głosu w sądzie mają następujące osoby: sędzia prowadzący sprawę, prawnicy – oskarżyciel, obrońca i radcy prawni (tylko na prośbę sędziego). Dla osób zabierających głos bez zezwolenia przewidziana jest kara wtrącenia do lochów na 1 dzień z kaucją w wysokości 100000 sztuk złota. Za każde powtórne takie wykroczenie, każdorazowo ilość dni kary w lochu lochu wzrośnie 2-krotnie, a kaucja 100-krotnie. W przypadku nie zaprzestania tego typu praktyk możliwa jest kara wygnania z Miasta (skasowanie postaci).

11. Każdy obywatel Ethgorodril ma prawo, za pośrednictwem prawnika wnieść sprawę do sądu, jeśli uzna, iż jego prawa gwarantowane przez Kodeks Ethgorodril zostały naruszone. Jeśli obywatel podczas trwania rozprawy ma problemy ze skontaktowaniem się z wynajętym prawnikiem powinien zgłosić to sędziemu prowadzącemu sprawę, aby ten dał mu czas i przerwał na kilka dni rozprawę.

12. Chęć wniesienia pozwu do sądu należy przedstawić wybranemu przez Obywatela prawnikowi, który tym samym stanie się reprezentantem powoda w rozprawie. Obywatel zobowiązany jest dostarczyć dowody dotyczące danej sprawy (patrz pkt. 3.13). Wszelkie ustalenia odnośnie honorarium prawnika oraz celu, jaki ów prawnik ma podczas sprawy osiągnąć rozstrzyga się między Obywatelem i Prawnikiem poza sądem. Dalszym tokiem zajmie się już prawnik i to on przedstawi sędziemu dowody. W sądzie prawnika obowiązuje godne zachowanie, zrozumiałe pismo i wypowiedzi, oraz kultura osobista.

13. Dowodem może być:

1. wyciąg z poczty lub dziennika jedynie wysłany poprzez opcję „Wyślij wpis do księcia lub władcy”,
2. zrzut ekranu (screenshot),
3. zeznania świadków.

Krzywoprzysięstwo podlega karze w wysokości dziesięciokrotnie większej od tej już zasądzonej, bądź kary, która zostałaby orzeczona w danej sprawie, jeżeli nie byłaby obciążona krzywoprzysięstwem.

14. Obowiązkiem prawnika prowadzącego sprawę, jest powiadomienie pozwanego obywatela o wszczęciu przeciw niemu postępowania karnego i obowiązku zatrudnienia prawnika z jednoczesnym określeniem terminu i miejsca rozprawy, jak również poinformowanie kto jest powodem i czego dotyczy sprawa.

15. Strony będące podmiotem rozprawy, po jej zakończeniu musza zostać poinformowane listownie, przez sędziego prowadzącego sprawę, o zasądzonym wyroku. List taki powinien zawierać:

1. treść wyroku
2. zasądzoną karę
3. informacje o możliwości odwołania się do sądu najwyższego.


16. Sędzia prowadzący rozprawę może powołać ławę przysięgłych składającą się z trzech Radców Prawnych. Przysięgli nie mogą należeć do klanu i rodu, w jakim znajduje się którakolwiek ze stron. Zadaniem ławy przysięgłych jest śledzenie przebiegu procesu i na polecenie sędziego orzeczenie czy oskarżony jest winny czy niewinny zarzucanego mu czynu. Sędzia na podstawie orzeczenia ławy przysięgłych wydaje wyrok zgodny ze swoim osądem.

17. Od wyroku sądu, oraz wyroku doraźnego, może odwołać się każdy Obywatel, którego ów wyroki dotyczą. Sprawa, od której wyroku Obywatel się odwołał zostanie rozpatrzona ponownie. Apelacji nie może rozpatrywać sędzia, który prowadził sprawę, od której się odwołano. Każdemu Obywatelowi przysługuje tylko jedno odwołanie od danej sprawy i ono musi nastąpić w ciągu tygodnia od wydania wyroku. Po przekroczeniu tego terminu Obywatel traci prawo do apelacji.

18. W przypadku odwołania opłaty sądowe muszą być uiszczone ponownie. Sędzia rozpatrujący odwołanie może powiększyć lub zmniejszyć wymiar kary po zapoznaniu się z nowymi faktami. Sędzia ma prawo odwołać poprzedni wyrok i zasadzić odszkodowanie, jeżeli wyrok z pierwszej rozprawy działał na szkodę osoby wnoszącej apelację. Sędzia ten określa, która ze stron (powód, oskarżony, sąd) ma wypłacić odszkodowanie i w jakiej wysokości (adekwatne do poniesionej szkody).

19. Jeżeli postępowanie jest wszczęte przeciwko osobie zajmującej urząd publiczny, sędzia może zawiesić ją w obowiązkach do czasu wyjaśnienia sprawy. Dotyczy każdej osoby publicznej łącznie z Władcą. Osoba taka ma obowiązek do posiadania adwokata, który będzie reprezentował jej interesy.

20. Władcom Ethgorodril przysługuje prawo łaski w każdej sprawie i w każdym czasie. Wyjątkiem są kary nałożone przez innego władcę. Przyczyna nadania prawa łaski powinna być uargumentowana i umieszczona w „małych” wieściach.

21. Zgłaszanie wykroczenia/problemu jakiego dopuścił się wobec Was inny gracz winno byc skierowane wyłącznie do jednego przedstawiciela władzy wykonawczej. Każdy, kto nie zastosuje się do tego prawa zostanie skazany każdorazowo na 3 dni lochów bez kaucji.

22. Na terytorium Królestwa Ethgorodril obowiązuje (odpowiednio) prawo polskie (np.: ustawa o ochronie danych osobowych - zakaz podawania danych innych graczy; kodeks karny - zasady naruszania zabezpieczeń na serwerach itp.). W przypadku złamania prawa Władcy Ethgorodril zastrzegają sobie prawo zawiadomienia właściwych organów państwowych o tym fakcie.


4.Kodeks Karny

1. Korzystanie z czarnej magii (wykorzystywanie błędów w grze) jest zakazane. Władcy karzą z całą surowością takie postępowanie. Obywatel przyłapany na mrocznych praktykach, będzie spalony na stosie będzie (ban i skasowanie postaci, brak możliwości rozprawy w sądzie).Jego majątek zostanie oddany na cele świątyni a imię zapomniane na wieki. Jeżeli Obywatel zawiadomi właściwe władze o spaczeniach rzeczywistości (wykryje błędy w grze) nagroda go nie ominie i zasłuży na wdzięczność samych władców i obywateli.

2. Zakazane jest szpiegowanie Obywateli miasta oraz Klanów. Obywateli złapanych na tym procederze czeka kara ścięcia (przymusowy reset postaci). Dodatkowo ku przestrodze innym, głowa jego zostanie nabita na pal i umieszczona na placu głównym (imię wraz z ID ukaże się w wieściach). Sprawy o szpiegostwo może osądzać tylko Sąd.

3. Zakazane jest w samej grze, jak i w częściach przyległych (tj. fora, gg, galeria, karczma) obrażanie innych Obywateli Królestwa oraz umieszczanie: - treści zawierających słowa powszechnie uznane za wulgarne, - symboli i treści naruszających godność osobistą i honor innych mieszkańców, - wyrażeń, zwrotów, form wizualnych (obrazów, rysunków itp.) o tematyce pornograficznej, - treści obrażających uczucia religijne, etniczne lub narodowe, Osoba dopuszczająca się wyżej opisanego wykroczenia będzie osadzona w lochu na okres 5 dni z kaucją 50mln*lvl. Jeżeli czyn ten się powtórzy kara wzrośnie dwukrotnie. Obywatel, przebywający w karczmie i nieprzestrzegający ujętych w tym paragrafie zasad, może dodadkowo zostać z niej wyproszony (ban na karczmę) na czas około godziny. Jeżeli Obywatel nie zaprzestanie tych praktyk możliwa jest kara wygnania na pustkowia (skasowanie postaci).

4. Wszelakie wyłudzenia, szantaże oraz łapówki (udzielanie lub obiecywanie korzyści majątkowej osobie pełniącej funkcję publiczną w celu osiągnięcia partykularnych korzyści) są zabronione i karane z całą surowością. Jeżeli Obywatel nie będzie przestrzegał tego zakazu, zostanie wtrącony do lochów na okres 3 dni z kaucją równą 10kk*lvl Obywatela. Jeżeli dopuści się powtórnie tego procederu, zostanie ścięty na placu miejskim za nieokazywanie szacunku Królestwu (reset postaci). Jeżeli Obywatel nie zaprzestanie tego typu praktyk możliwa jest kara wygania na pustkowia (ban i skasowanie postaci). Każdy, któremu udowodni się przyjęcie lub próbę wręczenia łapówki , traci swoją rangę i zostaje powieszony na placu miejskim (reset postaci i umieszcenie jego zhanbionego imienia w Wieściach)..

5. Nakłanianie Obywateli do bójek ( kupowanie ataków) jest powszechnie uważane za barbarzyństwo, za które przewidziana jest kara lochów na okres 3 dni. Jeśli się to powtórzy kara wzrośnie dwukrotnie. W razie częstego powtarzania się tego typu zachowań, oprócz kary pieniężnej, imię Obywatela na okres jednej niedzieli zhańbione będzie ( przyjęcie rangi Barbarzyńca) i zakaz pokazywania się w Ethgorodril na okres nałożony przez sąd.

6. Liczba członków w klanie nie może być mniejsza niż 15 osób. Klan łamiący ten paragraf może zostać rozwiązany bez żadnego zadośćuczynienia.

7. Obywatel rozsyłający linki do innych gier podlegał będzie karze 5 dni więzienia z kaucją 10kk*lvl. Jeżeli mimo nałożonej kary proceder będzie dalej miał miejsce lub postać stworzona została tylko do tego celu, mieszkaniec zostanie wypędzony z Ethgorodril (kasacja konta). Linki na forum, w odpowiednim temacie, są dozwolone.

8. Zakazane jest umieszczanie w profilu linków, których użycie powoduje lub może spowodować szeroko pojęte straty (moralne , materialne, cywilne) u Obywatela, jak i całej społeczności Ethgorodril . W szczególności zakazuje się umieszczania linków do stron z treściami o charakterze pornograficznym , rasistowskim, szowinistycznym, innych gier mmorpg oraz naruszających postanowienia powszechnie obowiązujących norm prawa polskiego. Niedostosowanie się do tego nakazu, karane będzie 3 dniami lochów z kaucja w wysokości 10k*lvl sztuk złota. Badanie czy dany link nie narusza zasad zawartych w powyższym artykule należy do obowiązków Legislatorów . Mają oni prawo i obowiązek zwrócić Obywatelowi uwagę na nielegalność linka znajdującego się w jego profilu. Obywatel ma 24 godziny na usunięcie linka. Od decyzji Legislatora służy odwołanie do Sądu Rerdoranu. Sąd może podtrzymać decyzję Legislatora lub ją uchylić. Postanowienie wydane przez Sąd jest ostateczne. W przypadku ponownego umieszczenia linka zakazanego przez prawo Ethgorodril LUB NIE DOSTOSOWANIA SIĘ DO DECYZJI SąDU/LEGISLATORA Obywatelowi grozi kara skasowania postaci i dozywotniego bana. 9. Zakazane jest podpowiadanie lub udzielanie odpowiedzi dotyczących specjalnych zdarzeń napotkanych w grze. Jeżeli Obywatel nie będzie przestrzegał tego zakazu zostanie wtrącony do lochów na okres 2 dni z kaucją 20k * poziom postaci. Jeśli się to powtórzy kara wzrośnie dwukrotnie. Jeżeli Obywatel nie zaprzestanie tego typu praktyk możliwa jest kara wygnania na pustkowia (ban i skasowanie postaci).

10. Osoby, które w królestwie stanowią władzę wykonawczą zobowiązane są do wydawania wyroków prawomocnych i nakładania kar zgodnych z kodeksem Ethgorodril. W przypadku błędnego osądu i spowodowania szkody z niego wynikającej osoba uprawniona posądzona będzie o nieznajomość prawa, oraz nałożona zostanie na nią kara w wysokości ½ kary niesprawiedliwie nałożonej (1 dzień lochów w przypadku nieuzasadnionego zbanowania na karczmę). W razie częstego powtarzania się wydawania złych osądów, możliwa jest kara pozbawienia funkcji.

11. W wypadku popełnienia czynu teoretycznie łamiącego prawo, lub teoretycznie będącego nadużyciem władzy, Rada Królewska ma prawo poprzez głosowanie postanowić, czy za czyn należy ukarać i jaka kara byłaby najodpowiedniejsza. W wypadku trwania rozprawy możliwe jest przeprowadzenie głosowania na wniosek Sędziego, którejś ze stron, lub samej RK. Rada ma również prawo zaproponować karę, lecz decyzja o niej należy do Sędziego prowadzącego daną sprawę.


5. Status Królestwa Ethgorodril i ziem przyległych wobec Króla, Władców, Książąt, etc. oraz poddanych.

1. Status wobec Króla. Król na czele państwa, jako najwyższy sędzia i władca.
1. Władze na terytorium Ethgorodril i ziem przyległych sprawuje Król, który jest właścicielem państwa, jego słowo jest prawem i według niego należy postępować.
2. W sprawowaniu władzy pomagają mu Książęta oraz Sąd Najwyższy, lecz słowo Króla jest ostateczne i nie podlega dyskusji.
3. Królowi przysługuje prawo łaski w każdym czasie, może z niego korzystać dowolnie i dobrowolnie.
4. Król może wtrącić do lochów osobę nie ponosząc za to odpowiedzialności, może także wygnać(usuniecie konta) osobę z Królestwa nie ponosząc za to odpowiedzialności.
5. Rozkaz Króla nie powinien podlegać dyskusji, oraz powinien być respektowany przez Władców oraz Książąt, a także innych "szarych" graczy.
2. Status wobec Książąt, Władców, Sędziów etc. zwanych dalej Władzą.
1. Władza winna słuchać się rozkazów Króla i je bezsprzecznie wykonywać. Słowo Króla nie podlega dyskusji.
2. Władza ma obowiązek pomagać graczom, rozwiązywać ich problemy oraz wykonywać wyroki wobec złamania prawa przez graczy którzy zgłoszą przewinienia.
3. Władza jest odpowiedzialna za swoje czyny i może zostać ukarana za nie.
4. Władza nie może nadużywać swoich przywilejów, za nadużycia może zostać wtrącona do lochów lub zdegradowana z pełnionej funkcji.
5. Żaden urzędnik nie może zostać odwołany ze swego stanowiska bez wiedzy i bez głosowania w jego sprawie Rady Królewskiej, wyjątki stanowią:
a) Wielkrotne nadużywanie władzy, lecz orzec nadużycia swych możliwości przez jednego z urzędników może jedynie Rada Królewska, lub panujący monarcha, pod warunkiem, iż uzyska on poparcie Marszałka RK, przemawiającego w tym wypadku w imieniu Rady.
b) Wielokrotne łamanie prawa przez urzędnika, lecz orzec może to jedynie Sędzia prowadzący sprawę przeciw temu urzędnikowi, otrzymawszy poparcie SN lub RK, oraz sama Rada Królewska.
3. Status wobec poddanych.
1. Salus populi suprema lex - Dobro ludu jest najwyższym prawem.
2. Każdy obywatel jest zobowiązany do przestrzegania prawa, nieznajomość prawa nie zwalnia od ponoszenia za wykroczenia odpowiedzialności.
3. Obywatele powinni słuchać nakazów Króla oraz Władzy, czytać wieści oraz plotki, znać prawo i przestrzegać je.
4. Gracze winni posiadać tylko jedno wcielenie(jedno konto) w Królestwie, w przeciwnym razie mogą spodziewać się kasacji obu kont bez ostrzeżenia.
5. Gracz powinien posiadać płeć zgodną z realna, jeżeli zostanie wykryte złamanie tego punktu gracz może zostać wtrącony do lochów(kara zgodnie z punktem 1.4 Kodeksu), jeżeli nie uczyni tego jego postać może zostać usunięta.
6. Graczowi nie przysługuje odszkodowanie, gdy jego postać została usunięta pod pozorem złamania punktu 3.4 lub 3.5 Statusu Królestwa lub skasowanie w wyniku postępowania Króla.
4. Status Ogólny państwa.
1. Królestwo Ethgorodril jest monarchią (co znaczy ze władzą najwyższą jest król), pomagają mu w tym Książęta z prawa krwi oraz Sąd Najwyższy z prawa wyboru sędziego/sędziny.
2. Na terenie Królestwa obowiązuje prawo wewnętrzne (Status Królestwa oraz Kodeks) oraz Prawo Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Najwyższym prawem w Królestwie jest Status Królestwa, później Kodeks.
4. Władza w Królestwie jest hierarchiczna(wg modelu Król -> Władcy -> Sędziowie -> Książęta -> Radny -> Prawnicy).
5. Każdy gracz ma obowiązek pojawiania się w Królestwie przynajmniej raz na 3 tygodnie.
6. Król panuje aż do końca swego żywota w świecie Ethgorodril.
7. Punkt 4.6 Statusu Królestwa, może zostać złamany jedynie gdy sam Król zrzeknie się sprawowanego urzędu, jego następcą zostaje pierworodny syn Króla, jeżeli Król nie posiada syna władze sprawować będzie najstarsza córka Króla, w przypadku gdy Król nie posiada dzieci, władze Królewską sprawować może kolejno, brat lub siostra Króla, kuzyn lub kuzynka Króla, najstarszy członek Rady Królewskiej, Najstarszy Władca Ethgorodril, Najstarszy Sędzia Ethgorodril. W przypadku gdy nikt nie jest w stanie zostać Królem, zostaje on wybrany w wyniku demokratycznego głosowania Rady Królewskiej spośród 5 najstarszych graczy.
8. Prawo Ethgorodril stanowią także okazyjne zarządzenia władców(napisane w wieściach).

5. Rada Królewska

a) Zatwierdzanie projektów przez Radnych: 1. Po przedstawieniu projektu Radni w ciągu tygodnia zabierają głos w danej sprawie - projekcie. 2. Głos musi być umotywowany i klarowny (tak/nie/nie mam zdania) 3. Jeżeli w ciągu tygodnia Radny nie zabierze głosu w danej sprawie, to Marszałek ma prawo odwołać Radnego z jego obowiązków - równoznaczne z utratą rangi. 4. O założeniu nowego tematu/ głosowaniu Radni muszą zostać poinformowani przez Marszałka/v-ce Marszałków (jeśli ranga ta przetrwa aktulaną rewolucję - na razie są zbędni) za pomocą listu w Ethgorodril (masowe wysyłanie - proste jak drut) 5. Projekt mogą przedstawić tylko Radni/Członkowie RK 6. Marszałek może przedłużyć obrady - maksymalnie o jeden tydzień na wniosek 1/2 radnych 7. Ilość Radnych - zaliczając do nich Marszałak i v-ce powinna być nieparzysta. W razie remisu w głosach na tak i nie - decydujący głos ma Marszałek. 8. Po zakończeniu głosowania projekt jest odrzucany lub wchodzi do Kodeksu. Marszałek w przypadku zatwierdzenia projektu przez radę przesyła go do SN, a ten ma obowiązek w ciągu 3 dni zamieścić go w Kodeksie.

b) Obowiązki Radnych 1. Korzystanie z panelu tylko w wyrokach doraźnych. 2. Proponowanie poprawek do Kodeksu 3. Dbanie o czytelność for. (obu) 4. Współdbanie o nicki 5. Na zlecenie Króla pisanie opisów, questów ect. 6. Wymyślanie sposobów na usprawnienie gry 7. Pomoc graczom - poprzez udzielanie rad dotyczących gry 8. Dbanie o uklimatycznienie gry - poprzez odgrywanie postaci i udzielaniu upomnień za nieklimatyczne wypowiedzi w karczmie

c) Kryteria wyboru radnych: 1. Wiek w grze - minimum 60 dni. 2. Znajomość kodeksu - sprawdzana testem ustalanym przez kooperację SN i Marszałka. 3. Avatar i profil zgodny z Kodeksem i przedstawiający daną osobę w klimatyczny sposób -oceniane przez w/w 4. Niekaralność za pkt. 4.1-5;4.7-8. Kodeksu karnego. 5. Wykazywanie się inicjatywą w dziale pomysły i oferowanie pomocy garczom we wszelkiej możliwej formie - udzielanie rad na forum Redo i FZR - oceniane przez SN i Marszałka. 6. Jeżeli kandydaci będą spełniac wszystkie wymagane warunki, to Marszałek ma prawo nadać im status Radnego. 9. Radnym może zostać każdy obywatel, bez względu na rasę, klasę itp., jeśli spełnia warunki i wyrazi chęć dołączenia do Rady.


6. Sprawowanie funkcji państwowych

a) Obywatel może piastować / sprawować równocześnie jednocześnie tylko jeden urząd państwowy.
Przez urząd państwowy rozumie się : Władcę , Księcia , Sędziego, Prawnika , Radnego oraz Legislatora ( uwaga nr 1 wyliczanka jest numerus clauzus czyli musi być zamknięta)

b) Osoby piastujące urzędy państowe podlegają okresowej kontroli zwanej dalej weryfikacją . Czas, zakres oraz osoby objęte weryfikacją określa każdoczasowo organ sprawujący nadzór nad osobą będącą podmiotem kontroli. W szczególności:

- weryfikacja Prawników, Ławników pozostaje w gestii SN - weryfikacja Radnych pozostaje w gestii Marszałka RK - weryfikacja Legislatorów w gestii Marszałka i SN - weryfikacja Książąt w gestii Króla

c) Osobie, która w wyniku postępowania weryfiakcyjnego lub popełnienia przestępstwa pospolitego utraciła urząd nie przysługuje żadne roszczenie odszkodowawcze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum gry Ethgorodril Strona Główna -> Prawo Ethgorodril Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin